17/02 Svt kom hem till mig.

Hej. Förlåt att jag har inte har bloggat sen i söndags men jag var verkligen inte haft tid.
I måndags då jag kom hem från skolan så ringde det på min mobil. Då när jag svarade så sa dom att var från Svt och att dom håller på att göra ett repotage om en våldtäkt på Bjästaskolan där jag går. Dom ville jätte gärna interjuva mig för att jag är väldigt bra med den flickan, och att jag inte tog någon ställning till någon förrns dommen dömde. Att jag hjälpte flickan då nästan alla lämmnade henne, att jag stog emot alla andra o.s.v.
Jag svarade att det gick bra att dom kan interjuva mig. Då bestämde vi att dom skulle hämta mig efter skolan nästa dag. Sen på tisdagen åkte vi hem till mig. Dom interjuvade mig och det gick väll bra. Fast jag råkade börja gråta, men det var för att jag tänkte på allt. Aja, sånt händer. Men programmet ska typ hanlda om att jag var "hjälten" sa dom. För att jag hjälpte "flickan O" så mkt då hon hade nästan ingen. Och att jag inte hade tagit ställning till någon/något.
Programmet kommer att sändas i slutet av mars på Uppdrag Granskning. Dom kommer att ringa mig någon vecka innan sa dom och säga vad dom tar med. Det är ju bra :)
Det var tre killar och dom var jätte trevliga och så. Och dom hade ett jätte stor filmkamera ska jag säga. Skit :O
Fast jag är rädd för en massa saker nu. Hur folk ska reagera, dom som tror på pojken osv. Men jag hoppas att det kommer att gå bra.
Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror att det kommer att gå jättebra Amanda, vad modigt gjort av dig <3

2010-02-17 @ 16:51:54
URL: http://taggtroden.blogg.se/
Postat av: Linda Byström

Det kommer gå kanon Amanda! Så starkt gjort att ställa upp...du förtjänar guldmedalj!:)<3

2010-02-17 @ 23:23:00
Postat av: Amanda Ögren

Tack Linda! :) Det betyder att du skriver så. <3

2010-02-18 @ 15:57:29
URL: http://amandaogrens.blogg.se/
Postat av: Peter

håller med linda, det var modigt gjort!

2010-02-18 @ 18:13:03
URL: http://blue.blogg.se/
Postat av: amanda forsberg

jag håller med alla :)<3

2010-02-18 @ 19:49:49
Postat av: Erika

Vad starkt gjort Amanda! <333

2010-02-18 @ 20:21:59
Postat av: Amanda Ögren

Åh, tack Erika och Amanda! :') <3 <3

2010-02-19 @ 18:11:49
URL: http://amandaogrens.blogg.se/
Postat av: p

det kommar gå bra :D

2010-02-20 @ 16:42:34
Postat av: Anonym

det kommar gå bra :D

2010-02-20 @ 16:43:00
Postat av: Amanda Ögren

Tack! :)

2010-03-16 @ 23:15:10
URL: http://amandaogrens.blogg.se/
Postat av: Jocke

Stå på dig tjejen mycket modigt av dig.

Inget fel i att börja gråta välldigt stongt gjort av dig, Håller med Linda B en guldmedalj är du värd.

(Jag ska se programmet antingen när det sändss eller reprisen)

2010-03-19 @ 15:24:18
Postat av: Jocke

Oj ett r föll ur strongt

2010-03-19 @ 15:25:26
Postat av: Ella

Såg det nyss på TV. Fy fan vad skönt att det finns någon jävla rättvisa <3

2010-03-24 @ 20:23:15
Postat av: Diana

Jag måste bara säga att du är verkligen en underbar människa! Såna som dig behövs det fler av. Riktigt starkt gjort utav dig att ställa upp!

2010-03-24 @ 20:50:45
URL: http://bittrasanningen.blogg.se/
Postat av: carolina

Såg nyss på programmet! Vilken fin vän du är, var stolt!

2010-03-24 @ 20:58:34
URL: http://carolinass.devote.se
Postat av: Louise

Alla borde ha en vän som du!

2010-03-24 @ 21:01:14
Postat av: Hasse

Vad skönt att det finns folk som du som orkar stå emot grupptrycket. Programmet gjorde mig mycket upprörd.



Lycka till.

2010-03-24 @ 21:03:18
Postat av: Anonym

Kärlek till Dig!!!

2010-03-24 @ 21:05:19
Postat av: yvonne

hej!!! jag blev imponerad av ditt civilkurage,att du vågade gå mot strömmen för din kompis,starkt gjort av dig.jag kommer från en liten håla där liknande saker hände. jag flyttade till stockholm och det är det bästa jag gjort.fyfan för skitsnack i små samhällen.man blir otroligt utsatt som offer eller mobbad i en by.hälsa din vän välkommen till stockholm. kram till dig. mvh yvonne

2010-03-24 @ 21:38:25
Postat av: caroline

Hej!! Ville bara ge en STOR eloge till dig som vågade så upp mot alla andra! Du är värd både rosor och medaljer! En sån vän borde alla ha! Ta hand om dig och din vän. Kram och lycka till!

2010-03-24 @ 22:21:57
Postat av: Lotta

Du var kanonbra i tv! Hoppas att alla som har stött "Oscar" och skrivit en massa hemska saker skäms riktigt mycket.

Efter att till och med prästen verkade stå på Oscars sida var det extra skönt att höra dig prata.

Hälsa din kompis "Linnea" och säg att vi är många här ute, utanför Bjästa, som tror på och lider med henne.

2010-03-24 @ 22:31:15
Postat av: Mats

Amanda,

Från en gubbe i Sundsvall som också fick tårar i ögonen. Bl.a. av att se att det finns hopp för mänskligheten när en 15-årig tjej kan vara så klok och tuff och välja sida (den svåra, moraliskt rätta men ensamma) och stå upp emot trycket i ett så litet samhälle.

"Linnea" måste också var en tjej av ovanligt slag som orkat gå igenom något dylikt och klara att skapa sig ett liv hon trots allt verkar trivas med.

Världens jättekram till er båda!

Keep the good work up!

2010-03-24 @ 23:25:10
Postat av: Tobbe Karlsson

Slog på tv'n och fastnade vid uppdrag granskning. Jag är både chockad och förbannat ilsken över vad som har försiggått.

Jag måste säga, liksom alla andra, att du är en fantastisk människa. Att våga agera för det rätta trots allt motstånd visar att du har oerhörd styrka.

Jag blev så ini (€%)=#€% förbannad över inslaget så jag var nära att köra näven genom tv'n. Hur kan folk, och framförallt VUXNA, bete sig på detta viset! Nära på alla människor verkade hjärntvättade. Om du någon gång stöter på "Linnea" eller "Jennifer", hälsa gärna att här finns en i Värmland som står starkt på deras sida och önskar han kunde göra någonting...

2010-03-24 @ 23:28:37
Postat av: Anna

såg precis uppdrag granskning och jag måste säga att jag är i chock.Speciellt över alla de inblandade vuxna människorna som tiger ihjäl obekväma sanningar och lyssnar på rykten. och prästen ska vi inte ens prata om. Förhoppningsvis stter han hemma och vrider sig och har extrem ångest. Blev väldigt imponerad av att "Linnea" orkade gå igenom allting och du som stod upp för henne. All heder åt er (och "Jennifer" också naturligtvis)

2010-03-25 @ 00:09:06
Postat av: Moa

Du är så himla modig Amanda, och fortsätt stå upp för det du gör och den du är. Blir det jobbigt eller svårt så vet du att du har nästan hela sverige med dig nu, du är inte ensam :)

2010-03-25 @ 00:21:44
Postat av: jan

Såg dig och ville bare säga hej. Tycker det var skit bra av dig. Fruktansvärd när samtliga vuxna vänder sig emot "Linnea" och "Jennifer" och vi vuxna som ska vara så kloka. Om någon tvekar kom ihåg detta angående med den andra våldtäkten: Varje människas dna är unikt. Hur kan det då vara någon annans. Och kom ihäg var dna'n kom ifrån. Det kommer inte via någon tvättkorg. Beundrar dig.



mvh

-Jan

2010-03-25 @ 01:02:10
Postat av: julia

oj vad starkt gjort av dig!

usch det är så hemskt med våldtäkter och allt sånt, som tyvärr inte är lika ovanligt längre!

2010-03-25 @ 08:04:28
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej.

Måste säga att DU ÄR SÅÅÅÅ JÄVLA BRA.....som ställer upp för din kompis...whippphie...för dig.

Strongt gjort. Flera såna kompisar tack...typ.

Är en 3-barnsmor med en dotter på 14 år och vi höll totalt på trilla ur soffan av ilska när vi såg programmet...Alltså -du måste säga åt din kompis. snälla snälla snälla...att det finns -i samhället- idag- i sverige...visst medmänniskor som har ett rättvisetänk och att vi "håller på henne", hon har mitt totala absolut stöd i att HON ÄR BRA, och att hoppas att hon får professionel hjälp att bearbeta, komma över och släppa detta. Även om det är en kopiöst liten tröst i det hela ---så finns det supermånga blogggar/inlägg på webben till hennes absoluta stöd och till alla andra "Linneor" världen över men nu handlar det om henne. Alltså ge hennes en kram....hon är sååå bra. Min dotter blev mobbad supermycket, allt på skolan koncentrerades på mobbaren, hon fick flytta från skolan och mår piss...så jag ser liknelser.

Må väl där ute /3 barnsmor med 14 årig dotter boende vid Norrbottenviken...

PEACE LOVE AND UNDERSTANDING...lite flummigt men det stämmer....:-)

2010-03-25 @ 12:28:15
Postat av: Eja

Hur tänker människor egentligen när ett helt samhälle ställer sej emot en våldtagen flicka? Det jag blev mest förvånad över när jag såg programmet, var prästens uttalande i slutet när han säger "Stackars kille" Varför är det synd om honom? Det är inte han som blivit våldtagen och kränkt liksom.



Tycker som många andra här att det var modigt och bra av dej att stå på "Linneas" sida :)

2010-03-25 @ 13:23:11
URL: http://lillskitrus.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Du är en hjältinna som vågar stå upp för dina vänner! Du har många tusen fans ute i hela Sverige nu som står upp för dig och tjejerna.

2010-03-25 @ 13:52:28
Postat av: Anonym

Hej Amanda!



Jag måste också få uttrycka min beundran för att du orkat stå emot ett så fruktansvärt grupptryck och att du varit lojal med din vän "Linnea". Även hon måste vara en enastående stark person.



Hela familjen satt chockad framför tv:n igår - inkl våra egna tonårsgrabbar. Vi kunde nästan inte sitta stilla. Killarna var så upprörda att jag trodde de skulle gå i bitar. När det kom fram att "Linnea" flyttat ner hit till Stockholm (där vi bor) så jublade killarna och tyckte att du också skulle flytta hit och komma ifrån Bjästa.



Jag hoppas att det blir ordning och fason på de erbarmliga vuxna ni verkar ha lite överallt i Bjästa. Det är fasansfullt att så många nyckelpersoner har svikit. På en mindre ort har man ju inte helt självklart några andra att vända sig till! Det är så man skäms själv som vuxen och förälder.



Jag blev också så otroligt ledsen över det du sa; att killar är mer värda än tjejer. Det framgick väldigt tydligt i reportaget att det var så hos er, att du hade rätt. Men vännen, så är det inte överallt! Kanske har jämställdheten kommit längre och på djupet i Stockholm. Jag hoppas att den sprider sig.



Kram på dig! Var stolt över att din integritet och styrka! Och hälsa tjejerna om du träffar dem att vi är många som är djupt imponerade av deras mod att anmäla och fullfölja rättegångarna!



2010-03-25 @ 14:10:00
Postat av: Stina

Du verkar vara en väldigt modig människa som vågar stå upp för det som är rätt även när många andra tycker tvärtom. När jag såg Uppdrag granskning i går var det inslaget med dig som gjorde att jag fortfarande kunde känna hopp om mänskligheten efteråt. Det behövs fler som du. En stor eloge till dig och de andra Bjästabor som ställt upp bakom de våldtagna tjejerna!

2010-03-25 @ 15:57:15
URL: http://www.ettlivsomstina.blogspot.com
Postat av: Sophia

All heder åt dej. Mycket starkt gjort att stå upp för den utsatta flickan. Det borde finnas fler människor som du.

Postat av: Deisy

Jag har sett programmet nu på svt play. Om du har kontakt med Linnea fortfarande så hälsa att efter det här programmet så kommer nog många många att skämmas. Det går liksom inte i mitt huvud att människor på 2000 talet kan bete sig som dom gjort i Bjärtrå. Att ungdomar kan göra det är lättare att förstå än att vuxna människor kan göra det. Och en rektor och en präst. Det är så fruktansvärt så det går inte att beskriva i ord. Jag hoppas av hela mitt hjärta att dom två tjejerna lyckas bli hela igen nångång. Stor kram till dig som stöttade och visade det för allmänheten.

2010-03-25 @ 19:23:08
Postat av: Isak

Fan va glad jag blir att de finns folk som du!

2010-03-25 @ 19:51:01
Postat av: issa - rappare och låtskrivare

sv: åh, såg programmet.. å vill bara säga att du är så grymt duktig, modig och ja. stark!!!!



Önskar alla vore som dig egentligen. Som stöttar när ingen annan finns där! Du ska bara ha tack ifrån många som ser upp till dig tjejen! BRA GJORT!

2010-03-25 @ 20:16:10
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: frida

Du har verkligen civilkurage tjejen! jag såg repotaget på uppdrag granskning och kände att jag bara tappade allt hopp om mänskligheten! Kan inte fatta vad som pågår i dessa människors hjärnor. Men som tur är finns sånna som du.jag blev väldigt berörd av ditt inslag. Du är skit grym! och om du pratar med Linnea nångång hälsa henne att det finns många fler som står bakom både henne och dig!

2010-03-25 @ 21:08:29
Postat av: Amanda Ragnhage

Vill bara säga att du är så bra!! Men lite knäppt att det bara finns en riktig människa i Bjästa :S

Du är så himla modig! <3

2010-03-25 @ 21:11:20
Postat av: Carro å Dennis från Norberg!!

Hej Amanda!

Jag och min sambo tittade på Uppdrag Granskning igår och blev väldigt upprörda, gick med i en grupp på Facebook för att stötta "Linnea" och vi tycker att de va starkt gjort av dig att ställa upp i programet och stå på dig för va du tycker och tänker om de som hänt. Vi Vill också säga att du är en hjälte för oss, du vågade stå på dig och stå för de du tycker.

Ta hand om dig och hälsa till "Linnea" från oss!!

Hejdå!

2010-03-25 @ 21:11:41
Postat av: Peter

TACK Amanda!



Önskar och hoppas att det finns fler tjejer (och killar) som vågar stå upp och ta hand om vänner som handlöst faller ned i det mörka.

2010-03-25 @ 21:22:47
Postat av: ChS

Vad dina föräldrar måste vara stolta över dig. Hade du varit min dotter skulle jag ha spruckit av stolthet över att ha hjälpt till att forma en sådan vacker männniska som du verkar vara.

2010-03-25 @ 21:27:28
Postat av: Eva

Starkt Amanda. Det finns för få goda människor som vågar stå upp för andra när det drevet går. Du är en förebild för det goda.

2010-03-25 @ 21:49:08
Postat av: Mia

starkt jobbat tjejen :) riktigt grymt av dig

vad är det för folk som stöttar någon som kan göra så...

kram

2010-03-25 @ 21:57:36
URL: http://hepek.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt starkt gjort!

Du är en riktigt bra förebild, för mig och alla andra. Ta hand om dig.

2010-03-25 @ 22:18:13
Postat av: Lisa

Jag brukar försöka undvika reportage som Uppdrag granskning, för jag blir bara så himla ledsen över att världen ser ut som den gör. Men så plötsligt blir jag påmind att de andra finns också, sådana som du. Tack. :)

2010-03-25 @ 22:19:50
Postat av: Tim

Tack Amanda!



Ditt stöd till "Linnea" är allas vårt stöd till henne. Ingen ska behöva gå igenom det som hon gjort. Ensam mot ett helt samhälle, och samhället stöttade förövraren. Hälsa "Linnea" & "Jennifer"!

2010-03-25 @ 22:54:32
Postat av: Yessica

Grymt gjort!

2010-03-25 @ 23:13:08
Postat av: Rikard

Hej

Vill bara säga att Du gjorde jättebra ifrån Dig på TV och att Du är en beundransvärd person som vågar ta ställning. Jag tror till 100% på båda tjejerna. Det är unga tjejer som Du som kommer att förändra världen.

Vänligen Rikard

2010-03-26 @ 00:05:18
Postat av: Chad

Starkt av dig att ställa upp i tv! Vi var många som berördes starkt av programmet. Du är en riktig förebild och jag hoppas att dina föräldrar spricker av stolthet!

Ser också att du tidigt fick stöd av kamrater att ställa upp i tv. Ta hand om er! Riktig vänskap växer inte på träd...

2010-03-26 @ 00:08:34
Postat av: Madeleine

Jag kollade nyss pogrammer om den där våltäckten. Du var jätteduktigt som verkligen stod emot alla rykten och skit. Önskar att alla gjorde som dig!



By the way, vet du var man kan hitta tjejernas bloggar? Skulle såååå vilja läsa dem.



Kram,

Madeleine

2010-03-26 @ 00:56:06
URL: http://elinmadeleinewikstrom.blogg.se/
Postat av: Håkan Sandberg

Hej Amanda, vill bara uttrycka min respekt för dig och det mod du visat. Det behövs människor som vågar stå upp för andra när det blåser. Du verkar vara en sådan. Kram till dig

2010-03-26 @ 01:36:49
URL: http://hakansandberg.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Hej Amanda!

Tack för att du finns! Kan inte förstå hur man kan vara så modig som du är! Du är en riktig hjälte och en sådan vän alla borde ha. Många, många kramar till dig och jag hoppas att allt är bra med dig och självklart "Linnéa" :)

2010-03-26 @ 02:07:14
Postat av: Elin

Hej Amanda, de var modigt gjort av dig att uttrycka dina känslor inför Tv. All heder till dig.

När jag såg uppdrag granskning blev jag så glad över att du stod på dig. Önskar att jag fick en sån vän som dig när jag hade de kämpigt i skolan.

Hoppas verkligen att Linnéa och även du mår bra.



2010-03-26 @ 06:19:02
Postat av: Emmis

Mitt i ilskan och bitterheten över hur tex. fritidsledaren och Lennart Kempe uttryckte sig i Uppdrag Granskning,

så blir jag lättad över att se hur många som reagerat och brytt sig om hur det ska gå nu-tex att "Linnea"inte ska behöva flytta tillbaka.



Att förfölja "Oskar" eller trakassera hans bror eller mamma finns inte på kartan,varför sjunka till deras nivå?

Jag önskar bara att jag kunde göra något för att stötta "Linnea"och "Jennifer"...



TACK för att du finns och för att du och din mamma ställde upp i programmet<3



kramar

2010-03-26 @ 07:01:42
Postat av: Maria & Birgitta

Du har vårt fulla stöd! Fortsätt kämpa för det du

tror på! Du är inte bara en hjälte utan en förebild för alla. Du kan lära många vuxna hur man ska vara som medmänniska.



Kram

2010-03-26 @ 09:15:02
Postat av: Anette

Hej Amanda! Jag såg programmet uppdrag granskning och du är verkligen en hjälte...all heder till dig Amanda som tog Linneas parti och som vågar stå upp och säga vad du tycker.

Människorna i Örnsköldsvik måste väl ha vett om att skämmas nu efter detta program...förstår inte hur vuxna kan bete sig på detta vis.....t.o.m rektorn och prästen.....dom skulle bli avstängda tycker jag.

Tänker på flickorna varje dag.



Amanda du är bäst du kommer att gå långt här i livet med ett sånt stort hjärta! kram på dig. /Anette



2010-03-26 @ 10:25:19
URL: http://sessanrocknroll82.blogg.se/
Postat av: tanten

du borde få medaljen för årest hjälte.



det fodrar mycket mod att våga stiga fram så som du gjort, du är en vänn att räkna med



när vinden vänder som den alltid gör i sådana här fall då får du stålsätta dej för att inte börja gaffla emot.

säg vad du tycker om deras uppträdande högt och ofentligt sedan inget mer sådana vänner kan man vara förutan.

bry dej inte om de där som slickar dina skor nu . de har bara bytt skor att slicka på



de är din raka motsats de är sådana de vänder kappan efter vinden och är inget att bry sej om.



hoppas allt gott till dej och flickorna framöver



kram på dej vännen.

2010-03-26 @ 10:30:37
Postat av: Julia

Jag höll nästan på att säga att jag hoppades att jag också fick visa att jag kan göra något sådant, Men det vill jag inte, inte egentligen :) . Jag tror nästan du är min nya idol :3

filling out space

2010-03-26 @ 16:23:31
Postat av: amelia

Du är så otroligt modig!

Du verkar vara en jätte snäll och bra tjej!

Jag ser upp till dig!

+ jag håller med alla andra!

Ha det bra!

2010-03-26 @ 17:53:14
URL: http://alexanderssonamelia.blogg.se/
Postat av: Ida

Svenska Hjältar borde ju verkligen överväga att nominera dig!



Du är fanimej en hjälte en riktig vardagshjälte, Vilket stöd du varit för "Linnea", vilken förebild, du är min förebild till max!



Om fler hade detta civilkurage så hade Sverige Helt klart sett annorlunda ut.



YOU GO GIRL!!

2010-03-26 @ 18:04:21
Postat av: Felicia

Tack Amanda för att är en så genuint god person! Du är en stor inspirationskälla! Hoppas att både du och Linnea känner av det enorma stöd ni har bakom er från resten av Sverige! Varma hälsningar från Stockholm

2010-03-26 @ 18:32:05
Postat av: Erica

Hej Amanda! Du ær bara en helt fantastisk tjej....har sett uppdrag granskning precis. Jag ær så imponerad øver dig, trots alla rykten så klarar du att stå emot. Det ær inte lætt i ett litet samhælle. Du ær modig och alla som har dig som væn borde vara stolta! Jag ønskar dig all lycka



Massa Kramar Erica

2010-03-26 @ 18:56:22
Postat av: Lina Wessling

Skulle finnas fler som dig, tänk vad mycket värd du varit för den där tjejen som blev lämnad ensam kvar. Det är inte många som vågar stå emot strömmen, och gå på det man själv "tror" om jag ska uttrycka mig så.

Du är stark, precis som Linnea och Jennifer. Ni 2 kommer gå långt.

Tyckte det var så otroligt fint det du sa i programmet, så du kan inte ana.

Fortsätt vara en bra kamrat, det lönar sig i längden :)

Ha det kanon bra!!

// Lina Wessling

2010-03-26 @ 19:16:43
Postat av: Jens Ericson

Tack Amanda! Jag instämmer i kören om att du verkar vara en grym tjej med ett stort hjärta. Det behövs fler som du och du visade prov på kurage, kärlek och rättvisa.



Ha det så bra.



Hälsningar,

Jens

2010-03-26 @ 19:36:24
Postat av: M

Hej Amanda!



Vill bara säga att du verkar vara precis en sån tjej som jag skulle vilja bli kompis med - en äkta vän. Fantastiskt strongt och modigt av dig, även om jag tror du agerade på instinkt i början så krävs det nog en hel del kurage och mod att stå på sig i längden i en sån situation. Både du, "Linnea" och "Jennifer" ska veta att ni har stöd bakom er nu.



Keep on rockin´! Du kommer gå långt med din inställning till folk!

2010-03-26 @ 19:37:32
URL: http://nyabetraktelser.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej



Jag har sällan blivit så övertygad om att det finns hopp för mänskligheten som när jag såg dig på Uppdrag granskning. Tack för att du finns.

2010-03-26 @ 22:46:53
Postat av: Leisha Camden

Amanda, du er en fantastisk jente, og du har all grunn til å være stolt av deg selv. Fortsett sånn, gjør alltid det du vet er riktig, det er tydelig at du har et sterkt moralsk kompass. Jeg tror at du er en kjempeflott venn og et virkelig godt menneske. :-)

2010-03-27 @ 00:39:36
URL: http://leishacamden.blogspot.com
Postat av: Ricard med bara C

Starkt jobbat. :)

2010-03-27 @ 09:32:15
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: gunilla

Du underbara empatiska människa, tack för att du finns, du lyser som en stjärna en bäcksvart natt. Tack!

2010-03-27 @ 09:38:39
Postat av: T

Du kan vara världens snällaste människa.

2010-03-27 @ 10:46:09
Postat av: elin

Hej,jag såg programmet och tycker att alla har fel.

De är bra att du är på hennes sida.

Alla är idioter där.

Vilka kommentarer dom skrev.

Iaf ,du är väldigt stark och ställer upp ,du är en bra människa:)

2010-03-27 @ 11:08:33
Postat av: Jennie

Hej och TACK för att du finns. Du har verkligen gjort en instats. Killen i fråga hoppas jag åker på stryk så jävla hårt. FY FAN! Hur sjuk kan man bli?! Usch.

2010-03-27 @ 14:21:35
Postat av: Helena

All heder till dig Amanda... =) du är ett föredöme för andra ungdomar. Vilket mod!



2010-03-27 @ 15:18:28
URL: http://blogg.helle74.se
Postat av: thresnilsson

herregud, du är en fantastisk människa! det är grymt starkt av dig att göra detta, bra jobbat! :)

2010-03-27 @ 19:04:17
URL: http://thresnilsson.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

DU ÄR STARK SÖTNOS! <3



älskar dina bilder, och det du gjorde är super starkt! <3



hoppas man får svar tillbaka <3

2010-03-28 @ 15:59:31
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är så upprörande att se hur många fel det finns ute i dagens samhälle. Jag blir skakad till tårar av att vuxna människor som fritidsledaren, prästen och rektorn kan få sitta på de poster som de gör. "Jag tycker synd om grabben" - "Det måste vara väldigt jobbigt för honom" - liknande citat nämndes alltför mycket av de vuxna som borde varit mycket mer engagerade!



Amanda, du är värd en guldmedalj för ditt mod och din vänskap! Jag hoppas att det vänder med ryktena och hatet mot "Linnea" och "Jennifer" - även de två modiga tjejer som anmäler brottet de blivit utsatta för, det är inte alla som vågar/ klarar av. Ni tre tjejer ska veta att det finns folk där ute som stöder er i allt! HEJA!

2010-03-28 @ 23:43:33
Postat av: Sara

När jag kollade på Uppdrag Granskning blev jag riktigt äcklad, att det finns såna idioter som faktiskt gör sådant som Dennis aka Oscar gjorde.



Såna som du gör mig stolt över att bo i Sverige. Du måste tamejfan vara Sveriges coolaste brud, absolut årets hjälte! Hälsa Linnea och Jennifer :) /Sara

2010-03-29 @ 17:24:41
Postat av: Eva

Vilken fin vän du är. Tänk om mer kunde vara som du!

Var stolt över dig själv.

2010-04-09 @ 19:38:37
URL: http://regeenas.blogg.se/
Postat av: em.

Starkt jobbat, nu är jag ett eko, men var stolt över dig själv. Och fortsätt så!

2010-06-27 @ 15:13:03


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
www.pokercasinobonus.se